пятница, 30 января 2015 г.

"Укрпошта" готується жити по-новому

Одне із найбільших державних підприємств чекають зміни. Незабаром відбудеться кадровий конкурс, на якому має бути визначено кандидатуру нового керівника "Укрпошти". Один із найімовірніших претендентів на посаду -- теперішній виконуючий обов'язки генерального директора підприємства Ігор Ткачук.

Він каже, що готовий вдихнути у держпідприємство нове життя і провести у ньому так необхідні реформи, які змінять на краще обличчя "Укрпошти", зроблять її сучасною, динамічною та прибутковою компанією. Одна із ключових ідей теперішнього керівника -- акціонування підприємства. Ігор Ткачук вважає, що "Укрпошта" має стати акціонерним товариством із 100%-ним контролем держави. За його словами, це вкрай необхідно, щоб "підвищити конкурентноздатність найбільшого поштового оператора України". Про інші ідеї, які у разі перемоги Ігор Ткачук впроваджуватиме на підприємстві, він розповів нашому журналісту. При цьому підкреслив, що усі зміни має намір робити "за підтримки трудового колективу". 
-- Якою сьогодні є "Укрпошта"? 

-- "Укрпошта" -- це майже 12 тисяч відділень по всій Україні, де працює близько 85,5 тисячі людей. З них -- майже 37 тисяч листонош, 13 тисяч операторів поштового зв'язку. Ми надаємо понад 50 видів послуг. Наша мета -- зробити їх максимально зручними, доступними та якісними. Тобто споживачі мають бути задоволеними і впевненими, що своєчасно й безпечно отримають листи, посилки, пенсії та перекази. Майдан довів, що жити треба по-новому. І це гасло стосується також нашого підприємства. Його також слід розбудовувати по-іншому. Отримувачами наших послуг є прості люди віком від 16 років і старші, тобто фактично все доросле населення. 

-- Що плануєте змінити у теперішній роботі підприємства? -- Першочерговим завданням вважаю розробку стратегії розвитку "Укрпошти" на п'ятирічний період. Вона має створюватися не під конкретного керівника, а бути ринково-орієнтованою, з урахуванням можливостей підприємства та потреб клієнтів. Серед аспектів, на які плануємо звернути увагу, наприклад, автоматизація виробництва. На жаль, не всі поштові відділення сьогодні обладнані комп'ютерами, касовими апаратами. Як результат -- втрата часу, грошей на підприємстві, бо люди займаються зайвою писаниною. Також потрібно вдосконалювати логістичні процеси, займатися модернізацією, закупівлею нових машин, бо щорічні витрати на пальне, нові шини, акумулятори вимагають значних капіталовкладень. Їх можна зекономити. До речі, одна з наших експертних груп вже зайнялася оптимізацією логістичних процесів. Завдяки цьому ми зможемо мати додатково більше 45 мільйонів гривень на рік. При цьому час доставки посилок і листів не збільшиться. Зекономлені гроші ми направимо на оптимізацію виробництва й на започаткування нових послуг. 
-- На яких видах послуг ви би хотіли зосередитися? 
-- Укрпошта -- це величезне підприємство, його відділення є навіть у найвіддаленіших куточках України. Жодна приватна структура не має такої мережі. 37 тисяч листонош доставляють людям пенсії, пошту, періодичні видання. Тобто ми виконуємо дуже важливу соціальну роль. При цьому мало хто замислюється, що принести виплати треба не лише вчасно, але й зробити цю доставку безпечною. Крім того, листоноша -- це людина, якій довіряють, з якою часто діляться наболілим або просто спілкуються. Це має неабияке значення, особливо для пенсіонерів. І тому на роботу листонош ми звертаємо особливу увагу. Дуже великий обсяг робіт -- письмова кореспонденція. Обробити таку кількість листів, як це роблять наші операційні працівники, не зможе жоден інший оператор. Відповідно ця ділянка потребує постійного контролю та оптимізації. Один із найбільш перспективних напрямків -- міжнародні посилки. Адже сьогодні у світі активно розвивається електронна торгівля з CША, країнами Європи, Китаєм тощо. Українці дедалі частіше замовляють товари через інтернет, оплачують їх вартість й хочуть отримати цей товар вдома. Ми маємо пункти міжнародного обміну. Плануємо і надалі розбудовувати цю систему і покращувати якість доставки. Крім того, це дасть нам можливість отримати додаткові доходи. Величезну перспективу має також служба кур'єрської доставки, надання фінансових послуг. Наприклад, ми почали приймати платежі з торговельною виручкою від юридичних осіб. На жаль, люди часто просто не знають про весь обсяг фінансових послуг, які надає "Укрпошта", тому ми маємо приділити більше уваги їх просуванню на ринку. Загалом "Укрпошта" надає більше п’ятдесяти видів різноманітних послуг. 

-- Що буде з тарифами? Якою має бути тарифна політика підприємства? 

-- "Укрпошта" є соціально спрямованим підприємством, тому тарифи мають бути такими, щоб пересічні громадяни були спроможні їх сплачувати. Протягом двох останніх років в нас не підвищувалися розцінки на соціально значущі послуги. За цей час їх собівартість стала вищою за ціну на них, тому змінювати тарифи потрібно. Однак це непроста процедура. "Укрпошта" -- державне підприємство, тому ціни мусимо обгрунтовувати і погоджувати. Втім, без помірного підвищення тарифів покращити якість послуг, здійснювати своєчасні розрахунки і платити гідну зарплату нашим працівникам буде неможливо. -- Наскільки важливим питанням для "Укрпошти" є проведення прозорих тендерів? -- Нещодавно навколо підприємства виник скандал через закупівлю касових апаратів. Йшлося про ймовірні зловживання певних посадових осіб під час підготовки та проведення тендерів. Наразі ми проводимо службову перевірку з цього приводу. Зрозуміло, щоб запобігти різного роду зловживанням, потрібно проводити прозорі тендери із залученням громадськості. Засоби масової інформації, громадські організації та активісти повинні здійснювати громадський контроль за цими процедурами, тому ми будемо обов'язково запрошувати їх на торги. -- Чи торкнуться зміни самих працівників пошти? -- Гідну зарплату й умови праці неможливо забезпечити без оптимізації чисельності, тому незабаром управлінський персонал в генеральній і в обласних дирекціях "Укрпошти" доведеться скоротити. Однак це скорочення не торкнеться листонош і операторів, які приносять основний дохід підприємству. 

-- Сьогодні країна зіштовхнулась із зовнішньою агресією. Чи має це вплив на роботу вашого підприємства? 

-- Безумовно, ми не можемо бути осторонь. Працівники Укрпошти нещодавно доставили бійцям у зону АТО майже тону вантажу. Ми вирішили також підтримати патріотичний настрій українців і випустили серію марок, присвячену Автономній Республіці Крим, Донецьку та Луганську. На філателістичному поштовому блоці, присвяченому 80-річчю Донецької області, зображено один з терміналів донецького аеропорту. На марці його можна побачити таким, яким він був до початку обстрілів -- новим і блискучим. Сьогодні терміналу немає, але він став символом незламності духу українських захисників, символом неймовірного героїзму наших "кіборгів". Серія марок "Український народний одяг. Луганщина" стала яскравим підтвердженням того, що це -- українська земля. Не забуваємо також і про наш Крим, тому присвятили йому дуже багато блоків і марок. Ми, працівники поштового зв'язку, віримо, що невдовзі мир знову запанує на нашій землі, а країна – єдина і неподільна --переможе у непростому протистоянні. 

Світлана ОЛІЙНИК

Читайте більше тут: http://expres.ua/main/2015/01/26/125059-ukrposhta-gotuyetsya-zhyty-po-novomu




Комментариев нет:

Отправить комментарий