Укрпошта

Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта»             

Телефон: 0 800 500 440
Головний офіс: м. Київ, вул. Хрещатик, 22
Електронна пошта: ukrposhta@ukrposhta.com
Сайт: http://ukrposhta.ua/

Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» (далі – УДППЗ «Укрпошта») входить до сфери управління Міністерства інфраструктури України, є національним оператором поштового зв’язку України згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 січня 2002 року.

Діяльність УДППЗ «Укрпошта» регламентується Законом України «Про поштовий зв’язок» від 4 жовтня 2001 року, іншими Законами України, а також нормативними актами Всесвітнього поштового союзу, членом якого Україна стала у 1947 році.

Укрпошта функціонує як самостійна господарська одиниця з 1994 року, коли було утворено Українське об’єднання поштового зв’язку «Укрпошта», яке в липні 1998 року реорганізовано в нині діюче УДППЗ «Укрпошта» згідно з Програмою реструктуризації Укрпошти, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.01.1998 за №1.

Законом України від 19 жовтня 2010 року №2608-VI було внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, в тому числі викладено в новій редакції ст.9 ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», в якій вид діяльності «пересилання поштових переказів, простих та реєстрованих листів, поштових карток, бандеролей та посилок масою до 30 кілограмів», якими було скасоване обов’язкове ліцензування поштової діяльності.

Пунктом 6.1.1. Плану заходів Міністерства інфраструктури з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Коаліційної угоди у 2015 році передбачено створення на базі Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» акціонерного товариства 100% акцій якого належатимуть державі. Необхідність перетворення УДППЗ «Укрпошта» в акціонерне товариство викликана нагальною потребою приведення організаційно-правової структури підприємства до стандартів, притаманних сучасним інвестиційно-привабливим компаніям.

Укрпошта сьогодні – це:

- близько 11,4 тисяч поштових відділень по всій Україні;
- кількість автоматизованих відділень зв'язку станом на 01.01. 2015 г. - 2437;
- понад 77,9 тисячі працівників, з них майже 33,9 тисяч – листоноші, 13 тис. – оператори поштового зв’язку;
- підприємство щороку здійснює обробку та доставку споживачам понад 240 млн поштових відправлень, 16 млн посилок та відправлень з оголошеною цінністю, 15 млн переказів, доставляє понад 83 млн пенсій;
- безпосередня доставка пошти здійснюється до 15 млн абонентських поштових скриньок;
- розповсюдження за передплатою та вроздріб 10 тис. найменувань періодичних видань або понад 800 млн примірників у рік;
- перевезення близько 30 тис. тонн періодики щороку, загальний пробіг автотранспорту при цьому становить понад 86 млн км.
- щороку видання мільйонними тиражами стандартних поштових марок, близько 50 сюжетів художніх поштових марок і блоків, 140 сюжетів конвертів та карток.

Забезпечують виконання цієї роботи філіали підприємства (обласні, міські та спеціалізовані дирекції)

Укрпошта надає споживачам 50 видів послуг, серед яких універсальні послуги поштового зв'язку (пересилання простих і рекомендованих поштових карток, листів, бандеролей, секограм, а також посилок без оголошеної цінності масою до 10 кг), а також рекламні та фінансові послуги, послуги з передплати та розповсюдження періодичних друкованих видань, виплата пенсій та інші комерційні послуги. Доставляючи споживачам пошту, пенсії, періодичні видання УДППЗ «Укрпошта» виконує важливу соціальну місію держави.


Національний оператор поштового зв'язку має підтримувати співпрацю з операторами поштового зв’язку інших держав та виконувати рішення, визначені нормативними актами Всесвітнього поштового союзу та згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.

Крім того, з метою забезпечення Укрпоштою належного та якісного виконання функцій поштового оператора на території України та обробку міжнародних поштових відправлень відповідно до міжнародних стандартів в повній мірі, а також на виконання вимог Всесвітньої поштової конвенції, наказом Уповноваженого органу – Міністерства інфраструктури України (від 14.06.2013 №405) національного оператора поштового зв’язку Укрпошту визначено офіційно призначеним оператором для здійснення поштових послуг і виконання зобов’язань, що випливають із актів ВПС.

Укрпошта бере активну участь у роботі міжнародних організацій, що працюють на терені поштового зв’язку: Всесвітнього поштового союзу (ВПС) – з 1947 року, Асоціації поштових операторів Європи «PostEurop» – з 1994 року. Українська пошта співпрацює з поштовими адміністраціями країн-членів ВПС на двосторонній основі та бере участь у міжнародних проектах ВПС таких, як обмін електронними поштовими переказами через Міжнародну фінансову систему ВПС, моніторинг якості пересилання пріоритетної міжнародної письмової кореспонденції, постійний контроль якості служби, обмін електронними повідомленнями з іншими поштовими операторами через інформаційну мережу Post*Net ВПС, використання Інтернет-базованої інформаційної системи ВПС для прискореної обробки рекламацій. Використання інформаційних систем у міжнародному обміні приносить бонуси УДППЗ «Укрпошта» з боку промислово розвинутих країн під час розрахунків за міжнародний обмін.


В 2001 році УДППЗ «Укрпошта» отримала сертифікати ВПС, які дозволяють здійснювати сертифікацію системи управління якістю міжнародної пошти та надавати консультації з питань підвищення якості міжнародної поштової служби в інших поштових адміністраціях.

Починаючи з 1994 року Україна постійно представлена у керівних органах ВПС, що є підтвердженням її високого авторитету в поштовій галузі:
  • Чотири рази була обрана членом Адміністративної Ради ВПС – на Сеульському (1994 р.), Пекінському (1999 р.), Женевському (2008 р.) та Дохінському (2012 р.) Конгресах;
  •  під час Конгресів ВПС у Бухаресті (2004 р.) та Досі (2012 р.) була обрана до Ради поштової експлуатації ВПС;
  • двічі виконувала обов’язки заступника Голови Адміністративної Ради (1994– 1999 роки та 2008 – 2012 роки) та члена Управляючого комітету Адміністративної Ради.
На сьогодні Україна є членом обох керівних органів ВПС – Адміністративної ради та Ради поштової експлуатації, очолює Групу «Регламентація та стандарти» Комісії 5 «Поштові фінансові послуги», є членом багатьох робочих груп.


В УДППЗ «Укрпошта» створена Робоча група з організації роботи з імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, діяльність якої спрямована на здійснення комплексу заходів щодо розроблення Дорожньої карти з наближення законодавства України до права ЄС у сфері поштового зв’язку. Ця робота виконується згідно з Планом імплементації Директиви ЄС 97/67/ЄС про встановлення спільних правил розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та покращення якості обслуговування. Крім того, Робоча група займатиметься підготовкою нової редакції Закону України «Про поштовий зв’язок».


Логістична структура

Автопарк підприємства: близько 3,7 тис. автомобілів.
Мережа перевезень налічує 3528 поштових маршрутів, загальною протяжністю 310,7 тис. Км.

Універсальні послуги поштового зв’язку


Усі 192 країни, які входять до складу ВПС, мають призначених операторів поштового зв'язку, які виконують зобов’язання, що випливають з Актів ВПС.



Відповідно до Закону Закону України «Про поштовий зв’язок» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10-р на Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» (далі – УДППЗ «Укрпошта») покладено функції національного оператора поштового зв’язку, які передбачають забезпечення доступу населення до універсальних послуг поштового зв’язку на всій території України встановленого рівня якості за доступними тарифами.


До універсальних послуг поштового зв’язку, відповідно до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, належать послуги з пересилання:

1) поштових карток, листів, бандеролей, секограм - простих та рекомендованих;

2) посилок без оголошеної цінності масою до 10 кілограмів.

Плата за ці послуги стягується відповідно до Граничних тарифів на універсальні послуги поштового зв’язку, затверджених рішенням НКРЗІ від 06.08.2013 № 506 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23.08.2013 за № 1465/23997. Граничні тарифи застосовуються операторами поштового зв’язку.


Водночас слід зауважити, що серед послуг, що надаються УДППЗ «Укрпошта» є й інші послуги, тарифи на які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 встановлюються державою, зокрема:

- тарифи на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за передоплатою (встановлює Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку);

- тарифи на оплату послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошової допомоги населенню, що виплачується з коштів Пенсійного фонду України (встановлює Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Пенсійним фондом).


Інші послуги



З грудня 2005-го «Укрпошта» бере участь в каталожної торгівлі з використанням консигнації - служби міжнародних згрупованих відправлень. Дебютний проект був реалізований спільно з компанією Neckermann (роздрібний продаж одягу та побутової техніки) і поштовою службою Словаччини.

Також 2005 року підприємство почало співпрацювати з французьким розповсюджувачем косметики за каталогами - компанією Eve Roсhe і німецьким поштовим оператором Deutsche Post. У 2006-му пошта в рамках консигнації обробляла понад 30 тис. Посилок в місяць. Зараз тільки на поставки продукції Eve Roсhe припадає понад 5 тис. посилок в місяць.


Фінансові послуги

Двосторонній обмін поштовими переказами з 35 країнами.

Програма реформ


   Реформування Укрпошти передбачається проводити за наступними напрямками:
1.     Реформа управління компанією.
1.1.    Організаційно-правова реформа.
1.2.    Реформа структури.
2.     Технічна реформа.
1.1.    Автоматизація виробництва.
1.2.    Оновлення автопарку.
1.3.    Програма енергозбереження.

1. Реформа управління компанією

1.1.         Організаційно-правова реформа.
         Передбачається проведення перетворення державного унітарного комерційного підприємства УДППЗ «Укрпошта» у акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого належать державі (Корпоратизація).
         Корпоратизація Укрпошти надасть необхідний поштовх у проведенні так необхідної модернізації підприємства та стимулюватиме її в подальшому постійно підвищувати свою конкурентоздатність.
1.2.         Реформа структури.
         Після створення ПАТ «Укрпошта», в рамках продовження реформування системи управління компанією, планується здійснити наступні кроки:
         На І етапі побудувати вертикально-інтегровану компанію з виділенням окремих бізнес-одиниць за напрямами та здійснити перехід до дивізіональної моделі управління зі створенням макрорегіонів.
         На ІІ етапі, на базі деяких спеціалізованих дирекцій, розглянути доцільність створення окремих підприємств, в тому числі із залученням приватного капіталу, які зможуть працювати як з підрозділами Укрпошти по схемі аутсорсінгу або агентських угод, так і з будь-якими іншими компаніями.

2. Технічна реформа.

2.1.   Автоматизація виробництва.
·       Впровадження єдиної централізованої інтегрованої платформи (ЄЦІП);
·       Впровадження єдиної ІТ-платформи прийому платежів у всіх автоматизованих відділеннях зв'язку з повним циклом управління послугами.
·       Автоматизація 6500-7000 робочих місць (всі відділення І-ІV групи).
·       Створення безпечної, керованої та динамічної ІТ-інфраструктури управління ресурсами підприємства.
·       Автоматизація процесів оброблення пошти в ДОПП, а саме: перехід від повністю ручного до автоматизованого сортування посилок, бандеролей і дрібних пакетів.
2.2.  Оновлення автопарку.
Приведення парку автомобільного транспорту підприємства до віку, який не перевищує 8 років.
2.3.  Програма енергозбереження.
Направлена на підвищення енергоефективності підприємства, зниження споживання ПММ, електроенергії, природнього газу та теплової енергії центрального опалення. Крім того, передбачає виконання будівельних робіт із заміни вікон на металопластикові та оздоблення фасадів будівель ізолюючими та іншими енергозберігаючими матеріалами.

Відповідно до програми реформ перед УДППЗ «Укрпошта» стоять наступні стратегічні завдання:

1. Збільшення доходів:

  • Підвищення доходності та обсягів послуг, що надаються.
  • Розвиток існуючих каналів продажів.
  • Розвиток партнерської мережі.
  • Інтеграція зі споживачами.
  • Стандартизація послуг, продуктів та процесів їх надання.
  • Створення чіткої системи звітності та аналітики.
  • Підвищення якості обслуговування на ділянці «останньої милі».
  • Підвищення швидкості та якості обслуговування споживачів.

2. Оптимізація витрат:

  • Впрова­джен­­­ня новітніх технологій.
  • Удосконалення апарату управління, скорочення адміністративно-управлінських витрат
  • Контроль достовірності інформації, забезпечення повноти та актуальності даних обліку, мінімізація ручного вводу.
  • Розробка оптимальної стратегії технічного розвитку підприємства, що за­безпечує раціональний рівень витрат.
  • Зменшення впливу людського фактору на виробничі процеси.
  • Розвиток кадрового потенціалу на підприємстві.

Корпоратизація

Щоб привернути на Укрпошту інвесторів (а в цьому і полягає одна з основних цілей акціонування), підприємство необхідно впорядкувати, підвищити ефективність його діяльності. Існуюча організаційна структура, за якої 17 тисяч з 30 тисяч листонош працюють у сільській місцевості і практично нічого не заробляють, не представлятиме інтерес для інвесторів.

Акціонування включено в комплексний план реформування і розвитку пошти. У документі описані цілі та стратегії реформи, які б дозволили уряду і поштовому оператору повною мірою реалізувати потенціал розвитку поштового сектору країни. Поштовики провели детальний аналіз існуючої ситуації на ринку поштових послуг України, виділили сфери, які потребують особливої ​​уваги. Основною метою плану виступає впровадження в Україні комплексного, структурного та цільового підходу щодо організації різних компонентів реформи поштового сектора.

У порівнянні з іншими країнами, що мають схожий рівень ВВП на душу населення, мережу поштового зв'язку України, що складається з 11 тисяч відділень, є надмірною як за середнім розміром території, що обслуговується одним відділенням, так і за середньою чисельністю населення , що припадає на одне відділення. У сільській місцевості мережа відділень поштового зв'язку є нерентабельною.



Навчання фахівців



Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» упродовж багатьох років співпрацює з вищими навчальними закладами з питань підготовки спеціалістів різних рівнів та категорій для працевлаштування у філіалах підприємства.
Вищі навчальні заклади перебували в підпорядкуванні Міністерства зв’язку України. Сьогодні вони передані до Міністерства освіти і науки України.
Це насамперед Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова. Обсяг підготовки ― 10 спеціалістів, 5 магістрів денної форми навчання, 5 спеціалістів заочної форми навчання, який покриває потребу майже всіх регіонів. Напрям підготовки «Мережі та системи поштового зв’язку».
Також Державний університет телекомунікацій  (ДУТ) готує фахівців для підприємства з навичками планово економічної, організаційно-управлінської, проектної, науково - дослідницької діяльності.
Київський коледж зв’язку готує операторів поштового зв’язку та начальників відділень, економістів, бухгалтерів для галузі.
Міжрегіональне вище професійне училище зв'язку для нашого підприємства готує фахівців за спеціальністю «Оператор поштового зв'язку». Студенти-випускники цього закладу приходять на роботу у Київську міську та Київську обласну дирекції УДППЗ «Укрпошта». Особливу увагу, при підготовці цих працівників, в училищі звертають саме на практичну діяльність, адже в Укрпошті на них чекає їх перше робоче місце.
У 2014 році відкрито підготовку бакалаврів, спеціалістів і магістрів за спеціальністю «Обладнання та технології поштового зв'язку» на кафедрі радіоконструювання та виробництва радіоапаратури радіотехнічного факультету КПІ.
Ми відкриті до співпраці  з усіма закладами що готують спеціалістів банківської справи.
Підвищення кваліфікації працівників УДППЗ «Укрпошта» здійснюється в Головному навчальному центрі «Зелена Буча». Саме тут облаштовано навчальні аудиторії, конференц-зали та місця відпочинку й перебування слухачів. Понад 2 тис. працівників щорічно підвищують кваліфікацію за очною формою навчання і понад 15 тис. за дистанційною.
Важливими характеристиками культури підприємства є рівень освіти персоналу, його професіоналізм і вміння працювати в команді. Професійна підготовка та підвищення кваліфікації персоналу набуває стратегічного значення в умовах зростаючого конкурентного середовища.
Навчання персоналу в таких умовах стає одним з головних чинників успіху, оскільки дозволяє переходити до професійних технологій, у тому числі і в управлінні.
Головною метою діяльності ГНЦ «Зелена Буча» є забезпечення високої якості підвищення кваліфікації керівних працівників та фахівців УДППЗ «Укрпошта», здатних до постійного самовдосконалення та оновлення своїх професійних знань і навичок.
ГНЦ «Зелена Буча» має ліцензію (серія АЕ №52821) Міністерства освіти і науки України від 05.12.2014 на надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації фахівців та керівників галузі поштового зв'язку за напрямком:
 • «Технологія та економіка поштового зв'язку»,
 • «Управління, економіка та фінанси в галузі поштового зв'язку»,
 • «Інформаційні управляючі системи та технології інформаційні».
 
Також, навчальний центр підтримує систему управління якістю - ISO 9001-2008 з 2008 року. У 2014 році навчальний центр успішно пройшов ресертифікацію за міжнародною СУЯ ISO 9001-2008 та отримав сертифікат терміном дії до 09.07.2017 року, а в системі управління якості ДСТУ ISO 9001-2009 отримав сертифікат терміном дії до 08.07.2019.

Комментариев нет:

Отправить комментарий