среда, 10 июня 2015 г.

Як працюють поштарі в час війни. Розмова з керівником Львівської дирекції «Укрпошти»


Керівництво державного підприємства «Укрпошта» презентувало План стратегічних ініціатив. Він зокрема передбачає заходи з енергозбереження та оновлення автопарку, автоматизація робочих місць у поштових відділеннях. Йдеться також про корпоратизацію підприємства. Очікується, що завдяки цьому «Укрпошта» і далі залишаючись державною структурою, стане більш мобільною, самостійною та зможе залучати інвесторів, а це дасть можливість вивести підприємство на зовсім інший технологічний рівень. Що це дасть як клієнтам так і самим працівникам підприємства. Про це «Погляд» розмовляв із директором Львівської дирекції «Укрпошти» Миколою Ростовим 


- «Укрпошта» взяла курс на оптимізацію. Це слово часто викликає не надто приємні асоціації – звільнення, скорочення, закриття. Як це виглядатиме у Львівській дирекції? 

- Ми не говоримо про оптимізацію чисельності працівників, а про усунення непродуктивних витрат. Наприклад, наші відділення надають послуги, а в кінці дня начальник обліковує, що зроблено за день. Потім він передає це  в район, там це все ще раз обліковують і так тягнеться аж до Києва. Уявляєте скільки ланок обліковує те, що зробили кілька людей. Зараз наші технічні можливості дають нам змогу ці проміжні ланки ліквідувати. Звичайно, Київ напряму з усіма відділеннями працювати не буде – по Україні їх більше 10 тисяч. Тому завдання обласної дирекції централізувати весь облік в одному місці і зробити так, щоб збір даних був автоматизований. 

Для покращення рівня обслуговування наших споживачів та зменшення кількості черг плануємо збільшити кількість робочих місць на всіх міських відділеннях зв’язку і наскільки це буде можливо оптимізуємо роботу сільських відділень. Але це не передбачає закриття жодного відділення і скорочення тих людей які безпосередньо надають послуги. В нас працює понад 4 тисячі 400 працівників - із них біля 2 тисяч - листоноші. У листонош середня зарплатня - 1300 гривень, дехто має навіть менше, бо працює на півставки. Це, зрозуміло, небагато, але людей в селах і це влаштовує, бо вони мають своє господарство. А це все таки гарантована зарплата яка чітко виплачується двічі на місяць, крім цього відпустки, лікарняні.

- У селах вам дають приміщення за 1 гривню, а як, наприклад, у Львові? 

- У Львові ситуація з відділеннями гірша. Тут майно комунальне, і є своя методика нарахування оплати. Міська влада, користуючись цією методикою, вимагає, щоб ми платили 6% від оціночної вартості приміщень. Маючи відділення в центрі міста, ми неспроможні стільки платити. Коли нам виставлять всі ці суми, нам просто краще буде закритися, це дуже великі кошти. У кращому випадку доведеться стискатися у площі, але не думаю, що це буде зручно нашим клієнтам. Ведемо переговори з управлінням комунального майна мерії. Наразі все залишається як є. Така ситуація не тільки у Львові, я розумію, що місцева влада хоче максимально використати свій ресурс, але з іншого боку ми належимо до соціальної інфраструктури. Тому, думаю, нам вдасться домовитися. Пошта потрібна місту, куди подінуться ті ж пенсіонери, тим більше довіра до банків зараз знизилася. 


- Зараз масово відкриваються відділення інших поштових операторів, ви відчуваєте певний тиск на себе, боротьбу за споживача? 

- Оператори, які зараз працюють на ринку, переважно беруть те, що лежить на поверхні, розвиваючи послуги на які є найбільший попит. Але попри те, що в нас з’явилося багато конкурентів, ми залишаємося лідером на ринку за обсягами, ми надаємо універсальні послуги, а також виконуємо соціальну місію з виплати пенсій і допомог. Крім стандартних послуг - пересилання листів, листівок, посилок бандеролей, передплати періодичних видань, приймання платежів, виплати пенсій - надаємо ще безліч інших. Це посередництво між людьми та банками і страховими компаніями - оплата кредиту через пошту, залучення депозитів, страхування автомобілів, худоби, майна, життя. Все це роблять через наших працівників і це зручно для людей, особливо на селі. Ми маємо широку мережу відділень, єдині представлені в сільській місцевості. Навіть Ощадбанк починає потрохи виходити з села, а ми навпаки займаємо цю нішу. 

Якщо в селі підприємці не мають куди здавати виручку, то щоб не викликати інкасатора, бо це дорожче, можна здати її нашим працівникам, які вже передадуть у банк. Через пошту також можна замовити квитки на поїзд. Займаємося і торгівлею різноманітними товарами – від цього ми нікуди не подінемося. Комісійна винагорода, це невеликий додаток до зарплат нашим листоношам.

Велика боротьба йде на ринку продажів через інтернет. Ми пішли на ринок Азії - це доставка товарів з Китаю та інших країн. Ми виступаємо гарантом цієї послуги і взяли цей ринок на себе, щоб максимально швидко доставляти цю продукцію. Якщо ми на ньому закріпимося і наші партнери з Азії зрозуміють що з нами можна працювати, що ми надійні, цей ринок буде шалений, там ми заробимо значні кошти.

Також займаємося торгівлею через каталоги. Наша служба маркетингу постійно моніторить ринок, зв’язується з інтернет-магазинами, пропонує свої послуги щодо доставки. Бачимо тут велику перспективу. Тобто ми надаємо всі ті послуги, як є в наших конкурентів і значно більше, водночас у нас нижчі тарифи. 


- Чи можете ви конкурувати з ними по швидкості доставки?

- Наші конкуренти декларують, що вони протягом доби доставляють, але мені важко в це повірити, бо треба розуміти реальні відстані по Україні. Ми на протязі двох діб можемо доставляти. Це реальний час для автомобільних перевезень по Україні. 


- Як відбувається поштове сполучення з зоною АТО?

- Періодично нам уточнюють списки населених пунктів, до яких зараз неможлива доставка. Там працюють донецька і луганська дирекції. Донецька переселилася з обласного центру в інше місто, де була можливість їх розмістити, там вони і живуть, і працюють, бо власне житло їх залишилося в Донецьку. Але вони зуміли організувати роботу на новому місці і навіть перевиконують план доходів. А в Луганську дирекцію довелося створювати заново, бо та залишилася на іншій стороні. Обмін пошти здійснюється, але якщо пересилання заадресоване на той населений пункт, який не під нашим контролем, то воно направляється в найближче відділення на контрольованій нами території, а уже звідти люди приїжджають і забирають, якщо мають таку змогу, якщо ні – то пересилання повертається назад. 


- Зараз різко зросла загроза терористичних актів. Для цього злочинці можуть « в темну» використати і поштові служби. Наскільки ви до цього готові? 

- В кожній дирекції існує служба поштової безпеки, яка постійно моніторить ситуацію. Діє посилений режим. В нас є своя озброєна охорона, є відомчий підрозділ, який займається охороною безпосередньо в операційному залі, там постійно є охоронець, який спостерігає за ситуацією. Щодо відправлень, то кожна посилка чи бандероль приймається у відкритому вигляді. 

- Яким ви бачите майбутнє «Укрпошти»? 

- Не виключено, що вже у цьому році цьому році нас чекає корпоратизація. Це б розв’язало б нам руки, і дало більшу самостійність у питанні тарифів, адже зараз ми працюємо практично на нульовій рентабельності. Причина у тому, що ми надаємо цілу низку послуг, які для нас фінансово вкрай невигідні. Ми будемо і далі їх надавати, але б могли хоча б трохи підкоригувати тарифи і підняти працівникам зарплату. Тоді з нас можна питати і за якість послуг і за терміни.




Комментариев нет:

Отправить комментарий