Днями в. о. генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Ігор Ткачук публічно звітував про результати своєї роботи за перші сто днів на цій посаді. Сьогодні продовжують лунати численні запитання журналістів про здобутки підприємства за вказаний період, проекти, що перебувають на стадії реалізації, а також плани на найближчий час. «Слід працювати чітко, прозоро, відповідно до законодавства!», – наголошує Ігор Ткачук. Щоб дізнатися, яким чином керівнику вдалося подолати кризу на підприємстві, досягнути успіхів та про перспективу Укрпошти – ми поставили йому кілька запитань.
– Ігорю Віталійовичу, Укрпошта – стратегічно важливе для держави підприємство. Нині точиться багато розмов щодо його можливої корпоратизації. Чи не чекає на Укрпошту доля Укртелекому, що перейшов у «приватні руки»?
– Справді, це питання турбує багатьох: і працівників Укрпошти, і наших партнерів, і клієнтів підприємства. Моя мета як керівника – зробити все можливе, аби корпоратизація відбулася чесно і прозоро, а в законодавстві щоб було чітко виписано: «…без права приватизації»! Упевнений, Верховна Рада залишить Укрпошту у стовідсотковій власності держави, надавши при цьому статус акціонерного товариства. Це означатиме, що національний оператор матиме передусім більшу свободу в діяльності на ринку.
– Про що саме йдеться? Як може змінитися діяльність підприємства?
– Не секрет, що ми надзвичайно зарегульовані, обмежені в діях. Один приклад: не маємо права надавати гнучкі знижки, бо це в будь-який момент можуть прирівняти до корупційних дій. Можна навести багато прикладів… Але якщо держава погодиться зробити Укрпошту акціонерним товариством, Укрпошта зможе заснувати, скажімо, страхову компанію або навіть банк!.. Ми могли би скласти гідну конкуренцію будь-якій іншій фінустанові.
До того ж ми змогли б залучати значні інвестиції в технологічний розвиток, втілювати нові проекти, розвиватися. Отож, повторюю, Укрпошту просто необхідно акціонувати, при цьому 100% акцій підприємства мають належати виключно державі!
– У ході прес-конференції Ви згадали про запуск проекту з прискореного пересилання посилок із Китаю. Згаданий проект було розпочато півтора року тому. Що заважало його фактичному впровадженню досі?
– Завдяки досягнутим домовленостям між Укрпоштою та Поштою Китаю українці можуть отримувати придбані в Китаї товари вже за 7–10 днів після їх замовлення в Інтернеті. Дотепер посилку чекали тижнями, а то й довше. Відтепер посилки з товарами електронної комерції (до 2 кг) надсилатимуться не загальним, а окремим потоком.
Що заважало зробити це раніше? В Україні працює низка приватних поштових операторів – наших конкурентів, особливо в посилковому сегменті. Складається враження, що попереднє керівництво Укрпошти лобіювало інтереси однієї з таких компаній, отож підписання договору між Укрпоштою й Китаєм з незрозумілих причин відкладалося. Зараз цим питанням займаються слідчі органи…
Коли мене призначили на посаду в. о. генерального директора, ці штучно створені перешкоди вдалося швидко подолати. Вистачило лише два місяці, щоб узгодити умови співпраці, підписати угоду й у тестовому режимі здійснити обмін 1600 посилками.
– Під час прес-конференції Ви розповідали і про інші викриті останнім часом корупційні схеми на підприємстві…
– Ми провели перевірку процедури впровадження в Укрпошті системи SAP. Загалом, це корисна система, адже впроваджені її модулі надають змогу контролювати фінансові операції на підприємстві. Проте її придбали за значно завищеною ціною. Зараз розбираємося з цим…
Викриваючи злочинні схеми, стикаємося навіть із саботажем, коли через людський чинник порушилася робота системи проходження та контролю фінансів Укрпошти. Її відновлювали чотири дні! Цим питанням теж займаються правоохоронні органи.
Перевірки виявляють, що в багатьох випадках ми регулярно сплачували значні кошти взагалі незрозуміло за що.
Так, існувала угода, за якою, у випадку аварії, за натискання кнопки системи резервного живлення треба було заплатити 57 тис. грн. Cлужба безпеки Укрпошти виявила, що ця послуга, за яку сплачувалися величезні кошти, полягала у простому перезавантаженні комп’ютера! В угоді ж це прописано дуже хитромудро.
– Ще в перші дні своєї роботи Ви заявили, що будете нещадно боротися з корупцією, і вимагали забезпечити прозорість закупівель…
– Кожен може зайти на корпоративний сайт, а також на канал Укрпошти в YouTube і пересвідчитися, що я виконую обіцяне. Прозорість закупівель, про яку ми говоримо сьогодні, забезпечує онлайн-трансляція.
Будь-яка людина може спостерігати за проведенням тендерів! І це лише одна зі складових антикорупційної програми, що вже затверджена мною і діятиме на нашому підприємстві. Цей документ, відпрацьований зі службою безпеки Укрпошти, передбачає миттєву реакцію на будь-який вияв злочинних дій.
У боротьбі з корупцією я розраховую на ініціативність й активність працівників Укрпошти, підтримку правоохоронних органів, представників засобів масової інформації та широких кіл громадськості.
– У Вашому звіті йшлося про заходи зі скорочення витрат. Чи передбачають вони скорочення штату Укрпошти?
– Викриваючи корупційні схеми, ми щоразу ліквідовуємо відтік значних коштів. Крім того, ми проводимо інвентаризацію рухомого і нерухомого майна, шукаємо шляхи скорочення виробничих витрат. Так, оптимізація процесів перевезення пошти та періодичних друкованих видань дала економію близько 45 млн грн на рік. Крім того, ми зменшили річну вартість послуг на обслуговування ІТ-хмари для Укрпошти – витрати підприємства на зберігання бази даних скоротилися з 17 млн грн на рік до 6,7 млн грн. І це вже зараз позитивно відбивається на фінансовому стані підприємства.
А ось персонал – це вже зовсім інша справа. Ми з вами вже говорили про перспективи Укрпошти, що можуть стати цілком реальними в найближчому майбутньому. І для їх утілення потрібні кваліфіковані, досвідчені, роботящі працівники.
Вважаю за обов’язок зберегти лінійний персонал – листонош, операторів, сортувальників, водіїв тощо. Скорочення торкнуться лише керівного складу, а саме управлінців генеральної та обласних дирекцій. Ми повинні позбутися людей, неспроможних працювати в нових умовах і не здатних до результативної роботи. Водночас необхідно зберегти керівників і фахівців, які вміють і прагнуть ефективно працювати й нарощувати доходи Укрпошти. Тож одним із пріоритетів моєї діяльності як керівника підприємства є пошук шляхів підвищення заробітної плати працівникам, які безпосередньо надають послуги: листоношам та операторам.
– У Вашому звіті наголошується на позитивних тенденціях у діяльності Укрпошти впродовж І кварталу цього року. За оперативними даними, підприємство закінчило його успішно. Як топ-менеджменту вдається долати кризу?
–– Передусім – завдяки рішучим антикорупційним та антикризовим заходам. Так, значні кошти вдалося заощадити на супроводженні програмного забезпечення й обслуговуванні системи GPS. Оптимізовано логістичні процеси перевезення пошти магістральними маршрутами, що дало економію близько 45 млн грн на рік. Завдяки оновленню схеми руху автотранспорту на магістральних маршрутах та магістральних планів направлення пошти підприємство зможе не тільки підвищити якість послуг, а й додатково зекономити 140 тис. грн щомісяця. До того ж переглянуто технологічні карти на внутрішні та міжнародні поштові відправлення, що дозволило оптимізувати технологічні процеси та мінімізувати час на виконання операцій з надання послуг. Лише на етапі запровадження таких змін орієнтовне скорочення витрат становить 325 тис. грн. Загалом вдалося зменшити витрати у 2015 р. на суму понад 100 млн грн!
В економії коштів підприємства надзвичайно важливою є ефективна політика енергоспоживання. Отож у генеральній дирекції за 100 днів підготовлено проект Програми енергозбереження Укрпошти на 2015 – 2020 рр.
Підсумовуючи результати роботи підприємства, можу впевнено сказати, що загальна сума доходів Укрпошти за січень – березень склала 1 200,6 млн грн (на 18,8% більше, ніж за І квартал торік). Маємо прибуток – близько 12,5 млн грн (на 54% більше за план). Підприємство сплатило до бюджету та державних цільових фондів 293,2 млн грн, у тому числі до Держбюджету – 68,6 млн грн.
– В умовах економічної кризи та бойових дій на Донбасі значення Укрпошти як соціально орієнтованого підприємства зростає. Які напрями діяльності на ринку поштових послуг Ви вважаєте стратегічними на найближчі роки?
– Незважаючи на складну ситуацію в державі, Укрпошта стабільно виплачує і доставляє пенсії та соціальні допомоги, надає широкий спектр інших послуг і гарантовано робитиме це й надалі. У ситуації, коли комерційні банки зазнають значних труднощів, репутація Укрпошти як надійного партнера лише зміцнюється.
Так, завдяки надійній роботі підприємства 43 тис. пенсіонерів у ц. р. перейшли на обслуговування до Укрпошти. Саме до нашого підприємства звернувся Уряд щодо доставки грошових виплат ветеранам на Травневі свята.
Вважаю, пошта має перетворитися на найбільш довіреного партнера для бізнесу. З початку року запроваджено нові послуги та сервіси на запити клієнтів, зокрема приймання платежів з торговельною виручкою «від» та «на» рахунок юридичних осіб, послуги з видачі готівки власникам платіжних карток та їх поповнення через POS-термінали. Підготовлено новий продукт для клієнтів – «Прискорена пошта», який передбачає пересилання поштових відправлень у скорочені строки. Це надзвичайно важливо для ділового листування, а також для клієнтів інтернет-магазинів.
Крім того, ведеться робота у сфері посилкового бізнесу. Ми повинні повернути собі як фізичного, так і корпоративного клієнта, запропонувати йому найвигідніші умови співпраці та найсучасніші рішення в цій сфері. Саме з метою розвитку підприємства, запровадження новацій у технічній та технологічній сферах діяльності Укрпошти відновлено роботу Науково-технічної ради.
Надзвичайно важливим для демократичного суспільства є доступ кожного мешканця України до друкованих засобів масової інформації. З метою налагодження системного діалогу з громадськістю, а також збільшення частки доставки регіональної преси та популяризації вітчизняної періодики цьогоріч Укрпоштою підписано меморандуми про взаємодію з Українською асоціацією видавців періодичної преси та Асоціацією «Незалежні регіональні видавці України».
Уже розпочато роботу з адаптації чинного законодавства України у сфері послуг поштового зв’язку до законодавства ЄС. Зокрема, Кабінет Міністрів України схвалив розроблений Укрпоштою план імплементації Директиви Європейського Парламенту та Ради 97/67/ЄС про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та покращення якості обслуговування.
– Підприємство зазнало значних втрат через агресію північного сусіда. Що вже зроблено у справі відновлення роботи Донецької та Луганської філій? Чи адаптувалася Укрпошта до роботи в умовах підвищеної небезпеки?
– Нині ми відновлюємо інфраструктуру в постраждалих населених пунктах на підконтрольній українській владі територіях. Нещодавно у Слов’янську запрацювало реконструйоване Центральне відділення Укрпошти з новим операційним залом. Ще на п’яти пошкоджених об’єктах поштового зв’язку Донеччини закінчено капітальний ремонт. Для ще одного пошкодженого ОПЗ – Миколаївка-2 – розроблено проектно-кошторисну документацію. Проте відновлюватися нам, на жаль, доведеться ще довго.
В умовах постійної загрози терористичних актів Укрпошта першою з усіх поштових операторів України посилила заходи безпеки з виявлення вибухонебезпечних вкладень у поштових відправленнях. Поряд з оглядом в присутності клієнта усіх посилок працівником поштового відділення, до пошуку в поштових відправленнях вибухівки, зброї та боєприпасів, залучено інспекторів-кінологів із собаками, навченими знаходити небезпечні предмети. Ми докладаємо всіх можливих зусиль, аби в поштовий потік не потрапило відправлення, що загрожує життю і здоров’ю людей! Ми зобов’язані гарантувати не лише надійність, якість пересилання та схоронність поштових відправлень, а ще й їхню безпеку!
– До того ж Укрпошта постійно допомагає воїнам АТО і постраждалим від бойових дій…
– Війна приносить горе всім. У кожного з нас хтось із рідних, близьких, друзів чи колег воює на Сході або постраждав від війни… Тому ми допомагаємо чим можемо! Силами поштовиків лише за І квартал 2015 р. надано 500 тис. грн фінансової та 15 тонн гуманітарної допомоги. Це медикаменти, засоби особистої безпеки та гігієни, продукти харчування, верхній одяг, предмети військової атрибутики тощо.
Окрім цього, в зону АТО передали 5 поштових автомобілів, відремонтували реанімобіль, відправили 600 л палива Чопському прикордонному загону. Допомагаємо і переселенцям – житлом і роботою, а також оздоровлюємо їхніх дітей.
Піклуючись про захисників України, Укрпошта прагне всіляко підтримати бойовий дух військових. Із початку року ми проводимо акцію «Передплати пресу для захисника України». Сьогодні для бійців уже передплачено близько 4 тис. примірників газет і журналів. Ще одна наша акція – «Напиши листа Надії Савченко» – отримала широку підтримку в громадян України. Також задля підтримки відважної українки виготовлено «власну марку» з її зображенням.
– Ваші плани на найближче майбутнє?
–Плани завжди позитивні! Сподіваюся, колектив підтримає мою програму дій, і спільні зусилля, сконцентровані на ліквідації корупційних схем в Укрпошті, забезпеченні прозорості діяльності підприємства та захисті трудових і соціальних прав наших працівників, принесуть бажані результати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий